Pages

Friday 11 March 2016

Tentang Aku

Assalamualaikum..

Saat ni jam menunjukkan 12.40 tgh malam..mata belum nak tidur..laki aku n anak aku nyenyak tidur dah sampai ke bulan agaknya..aku??
Mengenang nasib atau memikirkan masa depan? Hmm entah.,
Lama x menulis..hampir lupa aku ade blog..dan mmg dah lupa apa nama blog aku..type n error je tadi..finally dpt gak..
Haa jeng jeng..munculnya aku sekang ni bukan lagi seorang gadis bujang..aku dh kawen tau..15 Ogos 2015 tarikh aku menikah dgn En Saiful Izham..biar aku terus terang malam ni..perkahwinan aku dgn dia bukan atas dasar cinta..tp aku sendiri x tau kenapa aku pilih dia..semua
Kerja Allah..jodoh kite dah ditentukan.Allah yang menggerakkan hati aku menerima lamaran dia..dia ni duda anak 1..ya Rabbi...skang aku ni suri rumah tangga sepenuh masa..dia x bg aku kerja tp menggalakkan aku sambung study aku setinggj yang boleh..rutin aku jaga kebajikan suami n anak aku..tugas sbg isteri x mudah..happy, sedih, marah, memberontak, manja, terlebih emosi, lumrah dlm hidup aku skang ni..dia melamar aku dgn yakin, minta aku cuba tempoh setahun utk hidup dgn dia, kalau aku x dpt kepuasan dlm rumahtangga aku, dia akan lepaskan aku jika aku nak.,
Hari ni hampir 7 bulan usia perkahwinan kami..masih sgt mentah..susahnya nak capai persefahaman
..aku sgt degil...keras kepala, dominant..dia lelaki yg menjaga ego..sbg suami dh tentu dia pk dia leader dlm rumahtangga, tp aku x tau kenapa aku sentiasa nak menentukan setiap perkara dlm urusan rumahtangga kami..aku sedar aku silap, tp aku x tau kenapa susah aku nak berubah..sikap jeles kan anak tiri aku masih ade even aku cuba ikhlaskan hati..aku terlalu cemburukan anak yg berusia hanya 4 tahun sbb dia terlalu sayangkan anak tu, x lepas membelai, memanjakan anak tu...x tau kenapa aku sgt jeles..hari2 aku cuba ubah persepsi negatif aku tu, tp aku x mampu..jiwa aku terseksa menahan rasa..tgk saja malam ni, dia tdo peluk anak je..aku terkial2 x dpt tdo, jiwa ni inginkan belaian manja seorg suami, aku masih merasakan blm cukup dpt perhatian dr dia sepenuhnya..adakah aku hanya tpt utk dia mencari ibu kepada anaknya yang sejak baby dah ditinggalkan si ibu kandungnya??? Entah la..sampai bila begini?? Ni lah ujian yg harus aku tempuh..bertahan dan terus bertahan...bersabar selagi daya..disamping berusaha terus berusaha menawan hati suami aku sendiri..tawakkal

No comments:

Post a Comment