Pages

Monday 21 January 2013

Ya Allah kuatkan semangatku, teguhkan imanku


Assalamualaikum dan selamat malam semua...

Rintik-rintik hujan malam ini menjadi saksi luahan hati aku...lama kiranya tak menulis di ruangan blog ni...namun malam ni..di kala dingin nya malam, terpanggil aku untuk menulis dan meluah rasa...tatkala hati sendu mengenang apa yang berlaku malam ni...jiwa meronta ingin memohon maaf padanya...tapi jiwaku, hatiku sejak dr kecilku sangat ego, sangat degil!!! Jauh di lubuk hatiku, aku sangat menginginkan keadaan kegemberiaan keceriaan rumah ni kembali seperti dulu...kini, ia sunyi, ia tidak berpenghuni..hanya aku, hanya aku setia disini....

wahai hati, tabahlah dalam mengharungi segala pahit getir menuju kejayaan..ini dugaan, ini ujian buat ku...dari yang Maha mengetahui...Allah tidak akan membebani hambaNya di luar kemampuan hambaNya..

Aku tahu, dulu kini dan selamanya..kasih mak abah terhadap aku dan anak-anaknya yang lain tak pernah kurang....malah mak abah sangat tabah menjaga kami..tapi kenapa aku bersikap agak 'kurang ajar' malam ni...tangisan tanda penyesalan mula meresap dalam hati...dari dulu mmg berat mulut nk minta maaf kan!! tapi esok pg2, benda pertama aku mesti buat, memohon maaf pada abah...

Abah, anakmu ini kesedihan, anak mu ini menyesal..anak mu ini kesunyian...anak mu ini hanya bermain dengan dunianya tanpa siapa-siapa....

Mak abah..anak mu ini sangat merindukanmu...rindu ingin memeluk mak..rindu nak tidur dgn mak...tp apapun, anakmu ini sangat menghormati apa pun keputusan mak dan abah...semoga Allah memudahkan urusan perniagaan mak dan abah..memurahkan rezeki kita semua..

Wahai teman2..selagi hayat ibu dan ayahmu masih dikandung badan..hargailah jasa mereka...jika terlanjur perbuatan yang membuatkan hati mereka tersentuh..cepatlah tersedar..cepatlah memohon ampun..

No comments:

Post a Comment